måndag 10 maj 2010

Summering av fiskemässan


En sen sumering av fiskemässan i Sundsvall alltså... Tja, vad ska man säga...
Alltså..hm...jag vete fan vad man ska tycka egentligen! SÅDÄR får bli betyget...
Hade man varit gäddfiskare eller flugfiskare rätt igenom hade mässan varit en dröm, men VARIFAN FANNS TROLLINGSAKERNA??? Urkasst på den fronten vill jag påstå!
De enda av värde jag hitta var en pall med Tomicpluggar för en schysst penning så de blev 10 såna men de var då de enda av värde för min del också... :/

Jag blev hoppfull när jag äntrade CWCs fina monter för där fanns en massa skoj- flashers, skallar etc... MEN (!!!) då säljer dom inte till privatpersoner direkt fick man till svar utan man måste gå via återförsäljare...Fan va brutalsur jag blev! VART I FAN FANNS DOM DÅ? ÅTERFÖRSÄLJARNA?! Ok att dom visar saker men då borde dom ju också sett till att the stuff fanns att köpa nånstans på mässan också...kan man tycka. Nåja, synd för dom för annars hade jag brutalhandlat en jävla massa fränt. Nu ids jag fanimej inte ta reda på var den "lilla miniflashern" (tex) finns hos för återförsäljare utan nu skiter jag i den å fiskar vidare med skiten jag redan har...så de så! (jaaa vafan man blir ju fjortisvrång... ;) )
Samma sak var det med en brutalfet håv jag hitta i en annan monter...den gick ju givetvis inte att köpa och när jag fråga vars den fanns fick jag till svar...: DO JO SPIK INGLISCH? ...nä för helvette, sa jag och knallade vidare... :/ No deal där heller alltså...

Nått som jag reagerade på var alla gäddprylar! Nu börjar man förstå vilken enorm industri detta gäddfiske är nere i södern. Häruppe är de ju knappt nån som fiskar gädda idag och dom finns ju överallt, i varenda liten vattenpöl finns gädda pga att ingen (eller väldigt få iaf i förhållande till södern) fiskar dom aktivt, så det är svårt att fatta hur stort detta egentligen är nere i södern. Pratade med en guide som kör ut betalande gäster för att fiska gädda...BETALA för att fiska gädda!? Låter brutalskumt i våra öron, men tydliogen är det en stor industri detta down there. Häruppe existerar ju inte sånt..man fattar liksom inte. Men att det ÄR en guldgruva råder inga tvivel om när man såg allt på mässan och det är väl bara en tidsfråga innan gäddturismen blommar upp häruppe också. Det kommer nog mer och mer skulle jag tro.

Nåja, fiskemässan i stort var väl typ ok då antar jag. Träffade en massa fränt folk iaf och brutalkäkade tunnbrödrullar med kräftarslen i och de var minsann inte fy skam! :)
Men om jag åker på fler mässor vete fan...då får dom satsa lite mer på trolling isåfall OCH ISÅFALL OCKSÅ SE TILL ATT DET FINNS SCHYSST SKIT ATT KÖPA annars får de vara för min del!

6 kommentarer:

Team Jögga sa...

Tjena mannen !
Tack för senast.....håller med dig i viss utsträcknin om visning/försäljning på mässan...har pratat med Trumman om detta och sagt till att Landbys rimligtvis borde ha deras grejer hemma...mer än så blir det svaårt att göra idagsläget...
Ha det brutalbra mannen så hörs vi inom kort på luren....mvh Jögga

Johnny Storfan sa...

Team Jögga:
Ja man blir ju en smula frustrerad när man ser en sak man vill ha åsså finns den inte att köpa. Sen att sitta och gisa vars dom finns ids man ju inte. Vi får hoppas att Landbys-eller brunflo sport å fiske kan ta hem grejerna. Iövrigt hade CwC en jävligt bra monter iaf! Var ju till å med så att man fick en smula lust att bryta upp en storjävelsgädda på Jerkbait när man såg videon som Trumman va med i :)
Tackar för pratstunderna mannen. Kul att se ditt skepp i realtid! :)
Vi hörs mannen!

Fredde sa...

Hörru grabben. Ska vi inte satsa på att dra hit stenrika fransoser och na... tyskar och låta dem fiska gädda i nån pöl. Köpa nåt gammalt 20-tält som de får bo i---vildmark. Och ta grymmebetalt för det så vi blir rika... Hyfsat sommarjobb!!! Mat? Får de ingen fisk så kastar vi åt dem ett paket snabbmakaroner och lite korv... nej fan då tar ju du korven. Köttbullar får det bli... Vi kan handla lite liggunderlag och sovsäckar på mitt jobb... Fast de har nog såna där 30-meters husbilar med sig :-) Du skulle kommit till stugan och druckit kaffe hos mig. Där var det grymmeskönt i helgen...

Johnny Storfan sa...

Fredde:
Hehe jo jag har tänkt tanken faktist ;) Gick så långt att jag tänkte anmäla mig på en tyskakurs för att någorlunda kunna komunisera men...njaaa..där gick gränsen. Vem fan har tid att plugga när man har ett fiske att bedriva ;)

Kin@/Team Utat Fritid sa...

ASG!!!
KLOCKREN beskrivning på fiskemässan!
Gläder oss att det var fler än vi som reagredade på samma saker + att vi saknade inriktningen på vinterfiske - pimpeltokar som vi är...
Jag har länkat till ditt underbara inlägg från oss!
Don´t worry - be happy!
Mvh Kin@ & Jens
Team Utat Fritid

Johnny Storfan sa...

Kin@:
Hehe, ja de var nog fler än vi som reagerade på detta. Bara hoppas att pajsarna ändrar utbudet till nästa år :)