tisdag 19 juli 2011

Helvetet tur och retur!

Förjävligt, jag missade en fiskedag! Uj uj uj...Härr Johnny var en vända till helvetet igår, och såg (kände) eldarnas vrede och kände högafflarna (sprutorna) deformera mitt atletiska arsle och vältränade lår. Fyfan, vi talar om de värsta gallanfallet ever! Fy helvette vilken resa vill jag påstå! Hade så grisont så jag pjukade upp dyr falukorv å grejer, låg dubbelviken över en stol i köket och såg ljuset, tunneln..eller vänta nu, mörkret och eldarna var de ju... Ambulansen var långt åt helvete härifrån (glesbygdssyndrom) så de var till att anlita privat räserförare in till Lassa i stan. Där blev de pådrag utav helvete efersom smärtorna i ryggen satt rätt högt så dom befarade att pumpen var felande. De visade sig dock att de var den förbannade gallan (må du dö din fan) som jävlades så först fick jag en sjuhelvetes spruta smärtlindrings/kramplösande i arslet och sen en kubik rätt in i låret och sen avtog kramperna sakta men säkert så jag fick fara hem på nattkvisten. Nu väntar ultraljud igen och förhoppningsvis plockar dom ut de förbannade aset den här gången för de där vill jag inte vara med om igen... Idag får nog fisket vara eftersom de fortfarande ömmar och jävlas. Dock ska jag fara upp och hämta hem storfandräparn så jag är redo att dräpa en storjävel...

Fan, på tal om det! Just nu i skrivande stund får jag ett MMS av Conny att en öring på 5,5 kg har fångats på Näkten och efter lite efterforskning visar de sig att det är Stig Falk som fångat besten på en Tormentor på 10 meters djup - Johnny säger fetgrattis å de högaktningsfullaste till Stig Falk och lyfter symboliskt en falukorv mot fiskegudarna och ber om att även jag får en likadan! :)

1 kommentar:

Fredde sa...

Fy fan! Låter inget skoj alls mannen! Min käresta hade problem med gallan för ett par år sedan och de slet ur den. Blivit mycket bättre efter det. Såg att du haft flyt på näkten. Kul. Själv tappade jag en riktig monster-sötvattenskrokodil i lördags kväll. Har aldrig känt en sån kraft i ett spö nån gång förut. Givetvis så klev den av utan att jag ens fått kasta ett öga på den. Slet ut lina rakt ner bara. Vågade inte sätta slirbromsen hårdare, då hade nog spöt rykt. Satan!