torsdag 15 september 2011

Ajm back!

Närå jag har inte gått i ide, druckit överdos av piston (men nära!) eller fått ett kylskåp i ögat eller så... Nä anledningarna att jag inte bloggat på en längre tid är många men de främsta skälet är väl egentligen att de inte funnits nån vidare motivation eller ämne att blogga om...eller...egentligen var de sistnämnda en lögn och förbannad dikt för i Johnny Storfans värld händer ständigt nya saker som ni kanske hajjat... Anyway, som dom säg i utlandet, här kommer en liten resumè över den senaste tiden:


NY TELE!
Jorå serruvettu, min förra tele lyckades jag ju köra över med både bilen å trailern så den blev svårt dödad och förbannat trasig. Jag tog då steget in i vuxenvärlden (eller dårskapet) och köpte mig en sån där modern skit me krafsskärm och appar å grejjer- En Samsung galaxy II närmare bestämt. Jooovars...liiite kul e de allt med socitets-telen samtidigt som man blev en smula handikappad av skiten pga den stora skärmen som jag är ölvertygad om att jag kommer krossa en vacker dag... (tidsfråga bara) . Detta är också en av anledningarna varför jag inte bloggat live senaste tiden för jag har inte varit vän med blogg-appen (fan va snobbigt de där lät) så de har inte funkat. Nu verkar min hjärna synkad med telen så nu verkar de funka att blogga...dock kommer jag även troligen att använda en äldre skittele på sjön vid skitväder så slipper jag riskera att pajja denna i förtid...viulket kommer att ske förr eller senare ändå..jag vet, jag vet...suck. Nåväl, ska bli mer bloggande nu- Aj pråmis!


Storfandräparn
Foto: Team Blocktorsk

FISKET DÅ?
Hahaha, ja jag vet inte om jag ska skratta eller rispa mig i handlederna... USELT är bara förnamnet på fisket den senaste tiden. Det har varit så brutalt varmt i ytan att de bokstavligt talat varit stendött där. Inte ens de små har man ju fått den senaste tiden. En å annan pjäs har gått på riggen på mellan 10-15 meter men dom är få. Jag gjorde således ett fjortis-vrångs uppehåll på 2 veckor nu för att vänta på att vattnet skall kylkas ner och förra lördagen gjorde jag ett försök och då lyckades jag iaf lura 8 st öring (nån skaplig gränsfall och resten mindre) så dom kanske är på gång nu får vi hoppas. Ska kanske testa i helgen igen om de blir väder. I övrigt vill jag påstå att jag aldrig fiskat så lite som i sommar... Lite över 200 timmar har de blivit men med tanke på att jag körde närmare 400 timmar förra året så är de ju som en pistonhead i havet ju...skärpning Storfan skärpning! *ger mig en sjuhelvetes bitchslap*
Nåväl hösten är ung så jag hinner nog göra några timmar till. Nu till nått tråkigare...:

SATANS TJUVAR I FARTEN!
Jo alltså, ang båtarna som stals i hamnen (eller försöken till motorerna) så har de visat sig att den litauiska bilen som var i farten hade falska plåtar så de vete fan va de var för pack som var här... Östfolk är de dock så långt vet man... Förra veckan stals en 15 hästars fyrtakt neråt viken till, och nu i veckan var de dags igen mot Hara-Orrviksområdet där en fiskekollega samt en till blev av med alla verktyg i firmabilarna... Där har Polsk vit skåpbil setts... Fyfan säger jag... dags att öppna en burk stryk tror jag bestämt- kick some ass...sparchk i rövva liksom... Jag har suttit många gånger å diskuterat detta med en polare att varför är svenne-svensken så jääävla mesig? Ett fett medborgargarde ärtamefan de enda som hjälper ju. Gör de ont varje gång de kommer skumbags hit å jävlas så sprider de nog sig med tiden att- där är folk tokig så dit far vi inte å jävlas...Föresten så ska desamma gälla alla jävla skumbags, även lokala jävlar som far å stjäl av andra... Nåja en vacker dag får man tag i dom... Sen kan man i samma andetag fråga sig vad Polisen lägger sina resurser på... Utan att avslöja diiiitejls för mycket (höhö) kan man ju undra hur i hela helvette vissa kan få bli snut... Nåja, de finns ju rötägg inom allt så man blir inte förvånad...

4 kommentarer:

Team Örebroarna sa...

Ladda hem Blogger droid från app marketen (30 kr) för den fungerar klock rent och fungerar på samma sätt som med din gamla telefon.
Till nya telefonen får du skaffa en bögslunga samt stoppa ner hela skiten i en påse när det regnar
när du inte fotograferar alla stora öringar som du drar upp.
Blir väldigt bra kvalite på bilderna med 8 megpix kameran//Janne

Kalle/ Team-Fiskelyckan sa...

Höhö, kameran lär nog inte slitas ut på storfisk bilder iaf =) Nä skämt åtsido. Tycker du förtjänar en rikti storfan snart. Kul att du e tebax.

Skitfiske på di..

Johnny Storfan sa...

Team örebroarna:
Testade blogger droid, fast gratisversionen, men då skickades bara texten å inte bilden...Testade då Blogger- appen och nu verkar den funka...De enda som stör mig äratt bilden hamnar under all text... Kanske ska testa bloggerdroid igen fast betalversionen..den kanske funkar bättre ändå... Vi får se :)

Kalle:
Höhö, nä minsann...gått innihelvetes dåligt i år...Vete fan vad som hänt i sjön. Samma lika för alla i södra änden sjön verkar de som.. Trögfiskat och de få man får är så jävvla små så dom borde skämmas ;) Får hoppas höstfisket blir bättre!
Ha de gött mannen!

Team Örebroarna sa...

Körde med gratis versionen av blogger droid och har för mig att den funkade för mig men att det stod typ
"detta inlägg har skickats från en ericsson via blogger-droid" eller något sådant men det försvann när jag köpte programmet för 30 kr.
Vet att det alltid blir en massa fel så man får skicka 20 olika test mms till bloggen varje gång det inhandlas en ny mobil så det är bara att prova sig fram med div. inställningar i både telefonen och på bloggen.
Men eftersom både du och jag kör sidorna via bloggspot.com så borde du hitta en inställning som fungerar även för dig//Janne