torsdag 29 december 2011

Naturen är grym...

Sjögudarna fortsätter att vara mig onådig och gör allt för att jävlas. StorSjön/bergsviken är öppen igen efter att satmaran Dagmar stormat över glesbygden för nån dag sen. Men såklart glömde hon ta skit-isen som ligger i hamn/rampen så man tar sig ändå inte ut... Iofs har jag ju ställt in dräparn och dessutom knäckt masten men... Fan! Jag måste skaffa mig en liten tvålkopp igen så jag kan förlänga säsongen lite. En liten skitbåt som går att skuva på isen fram till öppet vatten... I brist på tvålkopp har jag en fundering på om de skulle kunna tänkas gå spinnfiska öring från land nu...? Hm... Undras vart jag drällt kastspöt nånstans...


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får skaffa dig en svävare så kan du komma ut.. *s*
God fortsättning på de nya året de kan bara bli bättre än de som gått..

Anonym sa...

Naturligtvis ska du skaffa dig en svävare... men med din "otur" kanske det inte är riktigt relevant. Gud vet vad som kan hända då?? Men kan bli bra storys..