tisdag 14 februari 2012

Öhh vafan? Äre redan nytt år?

Im back!

De kom en Jesuit från helvette och talade om att de blivit nytt år och att den bjutifulla våren är i antågande. YAAY LIKSOM! ´Jag har levt i ett apatiskt rus (eller var de Pistonrus?) sen Kung Bore kom och brutalt våldtog mig i dajmkrysset (kändes de som) och fäjjaräjjpade mitt älskade fiske i höstas. Bloggandet och inspirationen dog ut i takt med att de satans vitmöglet från ovan damp ner på moder glesbygd och de enda raka var att gå i ide tillsammans med igelkotten och bjärven.

Å vilken jävla fjollvinter de blev sen då! Knappt varit nå kallt ens! Några småtoppar bortåt -25 grader och nån enstaka -38 men sen har de ju mest hållt sig på -10 till -15 fjollgrader mest hela skitvintern ju... Vilket jävla hån! Menar: Ska de va vinter ska man fanimej frysa på riktigt också så man får gnälla utav bara helvette...annars kan de vara tycker jag!

Jag har faktist en bot mot varma vintrar...bara för att jag sen ska kunna gnälla på hur kallt de ;) -Jag vägrar konsekvent använda jacka och motorvärmare om de är varmare än minus 15 grader... Som sagt, är de vinter ska man fanimej frysa och härdas också så man har nått att gnälla på! Å biljäveln ska int skämmas bort för då startar ju int aset sen när man väl glömt värmarn ju!

Vid -20 brukar den skitiga fristadsjackan få hänga med, vid -25 åker mössan på och börjar de gå neråt -35 så dammar jag av björnfittemössan och öppnar en extra burk med Norrlandgnäll. Ja, jo, jag är väl troligen skadad sen födseln men so are it på ren utrikiska- hellre en cool Rammsteintröja och en burk gnäll än att ha varm jacka och tiga! :)

Eftersom jag var något avtrubbad (Läs: karatefull deluxe) på nyåret hann jag inte med nån nyårskrönika här on the blogg. Tanken hade varit att bla rosa företag som jag varit i kontakt med under de gångna året och att risa jävla kravallpuckon till oseriösa företagare som man helst av allt skulle vilja skicka en påse svampinfektion till...

Frågan är: Ska man hänga ut dessa idioter eller ska man som vanligt vara en svensk mes som gnäller i de tysta? Hm....tja...alla borde väl egentligen få skapa sitt egen uppfattning om dessa shitheads så jag vete väl fan... Jag får ta ställning senare om jag ids lägga mer energi på dessa i mitt tycke oseriösa kravallmuppar och skriva vad jag tycker om dom... Men NU blire varken ros eller ris eller lurviga luder för klockan tickar och jag ska upp på kneget imorrn men nu vet ni att jag likt N`Jesus har återuppstått ur ruset och att bloggandet ska bli mer frekvent framgent!
Således sätter jag punkt för ikväll och skakar loss skrivkrampen ur pekfingrarna och säger god najt!

Ps: Har jag fiskat nått sen isläggningen? Svaret tar vi på ryskt språk i bigga bokstäver: NJET! Våga hata isar liksom!

4 kommentarer:

BertaStina sa...

HaHa. Ilove yuo.. känns som vi har en del gemensamt där med vintern o motorvärmaren o allt.. =)

HC sa...

Heter det inte bjenfitta??

Unknown sa...

Hmm... Var det jag som var Jesuiten från helvette?

Anonym sa...

BertaStina;
Hehe kul med själsfränder eller va fasen de heter :)

HC:
Jääävlar vilken miss! Klart de het bjenfitta! :)

Jörn:
Höhö jajjemens din hedning!

/ Johnny