måndag 10 december 2012

Det börjar klarna...

...hur denna båt är uppbyggd och nu blev de solklart hur jag bygger. Jag satsar på ett helrakt däck utan plattåer. Under "batterigolvet" på styrbord var de skummat ända ner till ytterskrovet. Jag skar bort skummet i ytterkant ner till ytterskrovet (där tigetspetsen är) och behåller skummet kvar jäms med innergolvhöjd. På så sätt sparar jag massa plastning. Fan med facit i hand är de ju precis så jag skulle gjort på babord sida också. Jag skulle med andra ord inte ha "gröpt ur" all skum utan bara mot ytterväggen tills jag nått ner på skrovet. Skummet som blir kvar skulle då varit ett stöd för den nya golvgjutningen... Nu får jag istället börja bygga upp med plast på den sidan istället.. Återkommer om detta  Nu är iallafall ett beslut taget om hur däcket ska se ut. Ska skära ur lite till ( till vänster om mejseln) och sen gör jag kväller. Nästa gång blir de renskärning av skummet och sen rengöring/slipning/ dammsuga/ förbetedelser inför plastning. Ill be back...

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer: