tisdag 15 juli 2014

De jävlas!

De va väl själve storsatan va de ska jävlas! Idag, på min jakt på lax, tänkte jag landfiska i Ljusne älv. Glad i hågen löser jag ett (svindyrt) fiskekort på Preem och åker ner till älven. Whatta hell? Ingen som fiskar?! Fan va gött så slipp jag trängas tänkte jag. Hm...men jag anade samtidigt ugglor i mossen...nått är fel..de hoppar ingen lax... Nåväl, jag börjar fiska och de kommer en gubbe i övre gaggåldern och frågar- jaha fisker du abborre?
Haha nää fan lax svara jag... De blir svårt de säger gubben lite hånfullt...- dom har stängt kraften och släpper inte på nåt vatten för dom ska ner och dyka och rensa botten, och släpps de inge vatten går laxen ut igen...
SUCK! Min vanliga jävla otur! Men jag nötte på en stund iallafall ifall att nån laxjävul stod kvar. En abborre var de enda jag fick... Perkele vitto kraftverkjävoli... Jag ger upp laxdrömmen snart!

Inga kommentarer: