måndag 14 juli 2014

Stilstudie kastnät

Farit och kuskat runt med kusins avkomma idag. Tanken var att vi skulle ut i söderhamnsfjärden och härja men pga skitväder tog vi en svängom med bilen istället. Käkade bla i Skärså på en fiskrestaurang och gick på fiskemuseum mm. Sen for vi in på stan å våldskäkade mjukglas och då kom jag på att jag skulle svinga kastnätet lite å fånga lite löjor som jag ämnar fiska gös med sen. Fick en del löja och i ett av kasten fick jag den färgglada fisken på bilden. Jag trodde att nu fan har jag fångat nån exotisccccch fiskajävul som förrirrat sig hit från maldiverna eller nåt. Jag var så säker på min sak att vi satte tillbaka den exotiska fisken igen. Därefter lade jag ut på ful-tryneboken boken (facebook) och frågade om nån visste va de var för exotiscch fisk.... Hmpff!!! - De var en spigg! En jävla spigg!! Vafan de va ingen exotisccch fisk som jag trodde...

MEN! - Detta var iallafall tredje PB på fiskart sen jag kom ner. Gös, Tobis och nu spigg... Yaay! ;)

Kusinavkomman Ingela har en proffskamera deluxe-flera-hundra-sport med dubbla överliggande kamaxlar...typ... och tog en schysst bildserie. Fotomodellen behöver nog ingen närmare presentation...  ;-)

Inga kommentarer: