tisdag 5 augusti 2014

Bomtur å de jävligaste!

Njä, idag var det dött. Startade vid 9 imorse (okristlig tid att kliva upp på när man har semester! ) och körde Storsjön södra med betesfisk och 1,5 knop. Inte ett liv! Skitfiskar!

Igår kväll däremot gick det bättre...nåja, vi fick ingen stor öring men ibland kan de lilla glädja lika mycket!
Jag och en jobbarkompis skulle träffas och krubba i båthamn. Med sig hade hon sin son på 11 bast som är ruskigt fiskeintresserad och även hårt exalterad av Storfandräparn. Jag kom på att vi kunde åka ut en sväng med dräparn och visa killen utrustningen etc. Han blev förstås glad som fan. När vi åkt en stund kom jag på att jag hade 4 spön drällandes i båten så vi slaska ut dessa med div vobblers. Vi slaska ut allt och vi hann bara köra en kort runda så - paang, en öring på 1,1 kg landas. Givetvis var det lillgrabben som fick drilla (helt själv) och givetvis fick han ta hem fisken till middag.  Han blev skitglad över fångsten för han hade aldrig fått nån öring tidigare. En liten fisk för mig men ett pb för grabben alltså! Sånt känns lyckat och kul!

Grattis till PB't William!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Han blev mer fiskebiten nu och vi är jätteglad över båtturen,stolt kille som åkt i "piratbåten"som han kalla båten :-)

Johnny Storfan sa...

Perfekt! Fiske är bästa fritidsgården sen när han blir äldre å ska ut på byn å drälla ;)