tisdag 3 november 2009

Lureimprover testet

Glömde att redogöra hur testet av Lureimprover-"disken" gick sist jag fiskade!

Alltså- jag hade 4 "diskar" ute på totalt 10 beten under dan.
Jag hade totalt 3 hugg sammanlagt. Alla huggen kom på Rapala i färg Rt som jag hade 3st ute av, varav EN med "disk". Och 2 av de 3 huggen var där Lureimprovern satt framför rapalan.... Slump eller inte...?

Lite tidigt att säga ännu med tanke på att fisket är så jävulens trögt just nu så dom har inte fått en riktig chans men dom är helt klart intressanta!
Wobblern fick sig en förstärkande rörelse av disken vill jag inbilla mig!

Jag hade diskarna nära betena- typ 30-40 cm på de flesta och en skitnära betet... Här skall utfärdas en varning dock! Jag hade en sked ute med "disken" typ 10 cm ifrån och nått gick uppenbarligen jävligt snett för jävulens jävlar upphöjt i 26 vilket befrukansvärt megajävla lintvinn det blev!!!
Hugaligen, de värsta ever! Men jag vet inte med bestämdhet vad som orsakade detta, om de var "disken" som började rotera p nått skumt sätt eller skeden eller båda... eller att disken helt enkelt satt för nära..? De andra linorna där "disken" satt längre ifrån klarade sig skapligt men man kanske ändå skulle montera på nått extra kullagerlekande framför för att vara riktigt säker...?!
Nåväl, helt klart intresant iaf! Ska testa att ha dom längre ifrån nästa gång, typ 80-90 cm som "Christer" skrev i gästboken. Hoppas bara att man kommer ut nått mer innan skitvinterhelvetet kommer... :(

Amen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska nog sätta lekare mellan disken o wobblern. så står de ju i instruktionerna.

Anonym sa...

De hade jag!
Således alltså: Lina från spöt-Disk-lina-beteslås med lekare- Vobbler.
Eller som i de tvinnade fallet; en sked bakom.... Men som sagt, jag tror jag hade den för nära, alternativt att skeden börja våldsspinna när jag fartökade å svängde å greja.. Vem vet, vem vet...våldstvinnat blev det iaf!

/ Johnny