måndag 16 juli 2012

Sjöbyte och influensatider

MYCKET inteligent av mig att sova i en kall båt trots brutalförkyning...eller inte! Voine voine va risig jag varit de senaste dagarna. Käkat ipren å alve så dess aktier troligen rekordstigit i höjden utav bara helvete -allt för att få ork att kunna fiska! :)
Fiske ja- Jag tvärlessna på sjön från helvete och trailade upp till Näkten stället och har kört där ett par dag. Dag 1 (6-7 timmar) gav 2 returrödingar och en illa skadad som fick bli krubb. Igår (6-7 timmar) var de lite trögt inledningsvis tills koden för dagen hittades (röding är röding!) sen högg det utav helvete. 3 öringar (2 returer) och 10-15 rödingar fick skåda insidan av båten. De var inga jättar så nästan alla gick tillbaka förutom ett par illa krokade som blev rökfisk och den på bilden som vägde 1,7 kg- fin matfisk! Näkten är en rolig sjö. Kör nog där ett tag nu fast idag tog jag mig en rejäl vilodag så kanske förkylningselände drar vidare och drabbar nån annan istället ;)

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: