torsdag 15 november 2012

Halalslakt å fiske

Japp nu är de bestämt! I vinter BLIR det slakt och ombyggnationer av storfandräparn! Fick inspirerande bilder av Wille för nån dag sen på hans ombyggnad av en Ryds camping och då tog jag beslutet att sätta storjävlasågen i skrovet så fort jag ställt in den i vinterdvala. Tror de kommer bli en grymm fiskedräpare med rent akterdäck och snurrstolar å grejer. Jag kommer givetvis detaljblogga under hela ombyggnaden med materialåtgång å kostnader etc. Kul vinterprojekt! :) :)

I helgen stundar brutalfiske igen med min kompi...eh.. brukare, Haraldsson :) Vi åker storfandräpare och kör nog Storsjön södra både lördag å Söndag. Rampen har blåst upp igen så de gäller att passa på innan vintern från storhelvete anländer på riktigt. Rapporter kommer!

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 kommentar:

Natur, fiske och en å annan aktuell händelse sa...

Hej Johnny! Jag lade upp en bild på mitt akterdäck i Ryds 520´n på min blogg datum 2012-11-17. De två "Flytblocken" som fanns där kapades bort med vinkelslip. Nu står man säkert längst bak med bra stöd för låren. Enkelt att fixa med djupriggarna och att håva där. Så fram med slaktredskapen!