tisdag 2 juli 2013

Andligt kaffe och satans avkomma!

En sammanfattning av gårdagen. Slaggade vid Hackås båthamn på nattkvisten. 3 tävlingsgodkända öringar i båt samt mängder med smått under kvällen. På morronkvisten (läs mitt på dan) när jag vaknade i båten kom jag på att de skulle finnas nått nytt fikahak vid kyrkan som ligger ett stenkast från hamnen. Lat som fan som jag är tog jag båten dit, en resa på ca 20 sekunder...höhö. Nåväl, jag knallade uppöver, skitig och jävlig och fiskblodig och fyfan med döskallelinne samt luktade troligen surströmmingsfabrik och ond bråd död, och hittade fikahaket... På Guds och n' jesus församlingshem!! Hm...nåväl, de var väl ett jävla schysst fikahak i sig men satan perkele va malplacerad jag kände mig... Liksom uttittat av nån märklig anledning...höhö. Meen vafan, jag är int den som är den så jag sket i vilket och beställde en kopp heligt lut, bryggt på de finaste dopvatten och till det en halleluja skinkmacka av himmelsk fröjd och andlig själ. De var gott vill jag påstå! Sen lånade jag kristi-skithus, la några ubåtar och tackade för mig och for ut på sjön igen.

Dagen blev trögfiskad i bleke å gassande sol. Några små returer först men sen dött och jag anade fan...  Men så kom ett dubbelhugg där båda var godkända!  jii-Haa...men så blev de lugnt igen. Plötsligt hugger en riktigt riktigt fin fisk på men klev av efter ett tag- satan i gatan, jag hade verkligen velat se den fisken!! Eftermiddagen blev sen lugn tills jag skulle riva, då högg fanskapet på bilden. Satans utsända- en regnbågsjävel på 1,1 kg. Våldsbonkade skitfisken av ren aggro. Blir så förbannad att vi nu har dessa jävla miljöbovsfiskar i de fria. Isch! Inte fan äter jag heller skiten- av rent principskäl!

Nåväl de var måndag de. Inatt har jag knoppat hemma. Ska omgruppera och tanka dunkarna och bege mig ut på nya bataljer, troligen redan i kväll.

Amen! ;-)

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: