söndag 13 oktober 2013

Sämre fiske idag.

Lurade till mitt på dan innan jag for eftersom smhi utlovat kraftigare vindar idag. Men flaggorna hängde rakt ner, blank sjö inne i viken där båthamn ligger så jag tog beslutet att dra. Men hejsan hoppsan, när jag passerade sundet och kom ut på storfans vatten förstod jag vad smhi menade. Satan i storgatan vilken brutalsjö de var. Försökte gå mot vinden ett tag, tills en paravan löste ut och gick rätt in i dom andra i kaoset. Fy helvete vilket skatbo! Tänk er 140 fot lina...GÅNGER TRE! Japp så mycke jävla brutaltrassel blev det. Nästan så de skatboet skulle ramas in och hängas på väggen som ett monument över misslyckandenas misslyckande.

Efter detta tog jag medvind och fiskade hemåt igen. Då mojnade vinden plötsligt och jag bestämde mig för att vända upp igen. Vid detta laget var jag i närheten av fiskodlingsjäveln och jag tänkte att jag för skojs skull skulle köra förbi där. Annars fiskar jag så innihelvete långt ifrån dessa kassar jag kan för jag blir bara förbannad när jag ser dom... Nåväl, jag körde förbi och givetvis - pang! En smitare på 1,4 kg...suck. Som jag sa, jag blev sur och vände och fiskade mig därifrån... Jävla förbannade skitfisk!

Öringen lyste med sin frånvaro ikväll. Endast 5 st riktigt små högg och en tappad. Nu väntar kneg i veckan men förhoppningsvis är jag tillbaka på sjön till helgen.

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: