söndag 21 september 2014

Schysst fiske i lördags!

Igår lördag hade jag inga större förhoppningar om att få nån fisk när jag sjösatte storfandräparn mitt på dagen. Dels hörde jag andra båtar i närheten som sa de var jävla trögt och dels sa fiskekalendern att det skulle va dött... Inga bra odds alltså.

Men vafan, nån jävel måste de ju gå lura tänkte jag å drog iväg. När jag skulle till å lägga ut första spöt så insåg jag plötsligt att mina odds försämrades ytterligare då jag min jävla klant glömt betesväskan hemma. Som tur var hade jag ett ton vobbler å annat skrammel som låg å skräpa i båten så jag fick helt enkelt fiska med de jag hade.

Jodå trögt var ordet! Körde och körde..inget hände. Tog å koka lite lut å käka kanelbullar och klurade på lite möjliga åtgärder.

Började således byta beten och gillrade efter konstens alla regler och till sist högg det en godkänd öring på en grön topstriker blyad 30 gram. Detta skulle vara melodin visade de sig för plötsligt började de hugga utav helvete varav två dubbelhugg. Hade riktigt fullt upp ett tag!

5 godkända öringar blev det och några returer samt några tappade samt en satans skitgädda som klippte linan och snodde en top striker... Hoppas du får förstoppning ditt as och dör ihjäl!

4 av de fem godkända tog på de gröna topstrikerna (hade 3 st ute) och den femte på en hemmagjord vobbler från strömsund. Behöll 3 matämnen mellan 1,5kg - 1,8 kg resten fick dansa vidare.

Idag söndag sket jag i att åka ut pga pissväder från helvete. Är också halvt jävla invalid i rygg, höft och leder så jag hade nog knappast kunnat åka iaf. Det har blivit själva fan senaste tiden. Så fort jag är i båten, de spelar ingen roll om de blåser eller är lugnt, så blir jag så innihelvete dålig dan efter så jag tar mig knappt upp ur lopplådan. Misstänkt reumatiskt jävelskap likasom min ömsinta moder har... Kul jul! Vette fan vad man ska hitta på ... Lite oroväckande för framtiden.... Nåja den dan den sorgen. Gonatt

1 kommentar:

Anonym sa...

De finns medel mot sånt oxå vet du dudden.