söndag 17 maj 2015

Näkten söndag



6,10 revelj!
Pumpa 3-400 armhävningar på pekfingrarna för att liksom komma igång. Erhm nåja...men nästan iaf...eller...nja men kanske inte fullt 300 då...hm... Inte en jävel om jag tänker efter... Men jaja klockfan var 6,10 iaf och jag var gristrött efter nattens gallanfall deluxe som sluta med att jag fick sparka upp en kramplösare långt upp i mumindalen. Isch va krängt och smutsig jag kände mig! #brrrr#
På agendan stod rödingfiske på näkten igen. Vi tänkte testa tidigt morgonfiske i kontrast till de senaste em fisket. Det var dumt. Fyy faan va dött de var! Hade 3 försiktiga påslag som klev av och sen var det tvärdött. Riggade till en specialtjofräs men...nää..inte heller det funka...först. Men när vi skulle riva för dagen sa vi att- vi åk mellan holmarna så tar vi upp sen och DÅ högg dagens enda landade, en skaplig röding på åter 1,4 kg (på specialmixtret)
Dagen började med snöfall och sen regna det till å från hela dan å var kallt som satan. Men blank sjö och kapell upp och spritvärmarn på så blev det en schysst dag ändå.
Tjo flöjt!

Inga kommentarer: