lördag 23 maj 2015

premiär Storsjön imorrn!

Whohoo nu har äntligen det satans kraftverksbolaget satt i proppen i sjön så vattnet har stigit så vi tar oss i Storsjön södra. I morrn ska det köras nors i Topskallar samt Hemmingssonvobblers enligt bild. Det är en dude från Strömsundstrakten som gör dom och just denna färg och form har gått ruskigt bra i framför allt kallvatten på tidig vår. Hade en i fjol som jag fick innihelvete bra på så jag tingade ett gäng till som jag nu fick.

I övrigt har jag idag bytt "låsningscylindrarna" på riggfästena. Förra modellen var av "steglös" karraktär men har med åren blivit sliten så nu ville dom int hålla riggarna i rätt läge hur än hårt jag drog åt skruvarna. Ett samtal till doktor Jocke på LMP där jag beskrev riggåkommorna ledde till ordinationen- byt till nya cylindrar med frästa hål i och bli nöjd som satan! Och det gjorde jag och tadaam: så poetiskt jävla vackra skapelser så man vill ju gråta en skvätt...nästan ;-)

LMP - därför är min båt lite finare än din! ;-) ;-) ;-)

Inga kommentarer: