torsdag 11 augusti 2016

Daalarna!

Jävla bloggsate från storhelvete! Här hade man gjort jordens inlägg åsså gick int eländet att publicera å allt försvann. Skitgrejer! Nåja nu hoppas jag att skiten funkar igen...

Jomen alltså- plötsligt händer det- Storfan, dvs undertecknad byfåne bloggar igen! Anledningarna till att bloggen legat i vila i sommar är många. En lång resume om ditt å datt kommer så småningom. Men nu gör jag ett avstamp och kör på härifrån för nu händer det något av ett mirakel- Storfan has left the holy kommungräns och begett sig ut i den vida världen tillsammans med käringa och gröna faran ( en synnerligen ful men för all del funktionsduglig farkost liknande en husvagn... :)

Tanken var att vi skulle ha åkt till Sundsvall ( läs: käringa tänkte- Johnnys lag) men så i sista sekund när vi slaskat in det nödvändigaste i vagnen så...nää vem fan vill till jävla Sundsvall liksom?! Nä förfan, sista semesterdagarna skall fanimej spenderas på ädlare orter så därför omdirigerade vi ruttten mot destination Daalarna ( läs med Gunde Svan dialekt) Jojjo minsann...Daalarna! Nu jäflar ska min dröm bli av - att besöka Mecka, nä förlåt, jag menade ju förstås Yms fiske i Smedjebacken! Har länge velat åka och bevittna detta Salsaskallemecka men som vi vet är man ju en hemmapatriot utan dess like och man får aldrig tummarna ur mumindalen att fara iväg. Men den som väntar på någe gott...nu jäflar blir det av!

I skrivande stund ligg jag i nattsvarta helvetet utanför orsa nånstans dit vi hann idag. Je vakna nyss å måst sätta på gasolspisen för jäveln va kallt de vart. De e nåt jävla fel som e trasigt på trumavärmarn så den ger int på fullt...tror jag... Eller så var klimatet varmare back then -79 när gröna faran byggdes i Tyskland så tyskarna int ansåg att de behövdes värre värme. Hmpfff...amatörer. Nåväl, nu ere varmt i vagn igen å jag ska åter idka skönhetssömn så man pallar Daalarna och Yms fiske imorrn :)

Inga kommentarer: