söndag 21 augusti 2016

Grand slam i praktfiasko!

Idag har allt gått åt storhelvete. Vi skulle iväg och meta löja var det tänkt. Vi har ju 12-15 mil enkel att åka så man vill ju gärna fånga ett gäng när man ändå är iväg. - Så blev det naturligtvis inte!

På första stället (som brukar vara nyckfullt då löjan kommer och går där upp å ned i strömmen olika tider på dygnet) var det tomt på löja. Inte ens en mörtjävul fanns det inne. Nåväl vi åkte vidare 9-10 mil till nästa plejs och strax efter avfärd hörde jag nåt som lät på biltaket men...äh skit i det liksom. For vidare och vid nästa löjställe så... Vart fan är maskburken?? Jaha just de ja...det var den jag ställde på biltaket och glömde vid förra stället... Jaja, skit i de då, får väl sparka fram nån maskjävul ur backen då...
Meen...det behövdes ju inte såklart. Turbinjäveln på kraften stod stilla = lågt vatten = noll löjor inne där också. Jättesuck!

In i den anskrämligt fula subarun och vidare 4 mil till sista stället, en tjärn med stilla vatten, där strategin var att mäska utav helvete och kasta med kastnätet. Jodå där fanns löja men dom var för långt ut för att nå med nätet och dom sket högaktligen i mäsket märkligt nog! Jag hade nåt smaskigt köpt mäsk blandat med havregryn och ströbröd som brukar funka men så fan att dom ville ha det idag. Det var bara att inse det faktum att vi gjort en grand slam av misslyckanden idag. Endast 18 löjor blev det...och en massa ost å baconkorv...sooom resulterade i att gallan började bråka som fan på vägen hem. Dubbeljävlar liksom! Och inga kramplösare hade jag med mig heller... Ujujuj.

Men efter regn kommer solsken...sägs det :D

Inga kommentarer: