lördag 17 september 2016

Djup suck...

...int undra på att man drick sprit emellanåt! Fisket i södra änden är fortfarande uruselt. Så här innihelvete tjurigt har vi aldrig varit med om att det varit. Har testat allt, och då menar jag tamäjäveln ALLT, men icke sa lille fete å fule Nicke att det går att få nåt större! Kört löja, fort sakta, rent, blandat, skrot, plast, långsam gång, snabb gång, från 20 meter upp till ytan, köpte nå jävla skitflashers enligt bild som skulle utföra mirakel...men så i helvette heller. Bäst har fort-som-fan fiske i 3-3,2 knop och vobblers med stora hakskedarna funkat, typ Rapala scatter rap och Lappiavobbler. Dom slänger ut som satan i sidled i den farten och har fångat en del men...som jag sa, inga stora. Vart fan har dom tagit vägen?! Det enda man (jag!) får är dessa förbannade skitgäddor som jag avskyr värre än hemorojder och leverbiff. Isch!  Någon enstaka godkänd har det blivit och nått bättre hugg på rigg som gick loss (se bild på ekolod) men annars bara smått...
Imorrn ska jag göra en expedition längre upp i sjösatan och se om det är bättre där. Kan ju int va sämre iaf..

Inga kommentarer: