lördag 20 augusti 2016

Testade Lappia idag





For ut och testade mina nya Lappiavobbler idag blandat med lite annat trams. Owe Själve fan (mosters gubbe) och hu som bestämm i huset där min brevlåda bor (Heliga Helena) var med. Redan innan avfärd förstod jag hur fisket skulle bli - trögt! - då södra änden sjöjäveln numera är döare än någonsin. (vi ställer oss alla frågan vad som hänt och teorierna haglar. Sviter av den satans fiskodlingen? Vem vet...vem vet)
Nåväl, vid första test vid båten så - WOW! vilken jävla bra gång Lappiorna hade! Tät och ettrig gång. Dom blir nog jävligt het i höst skulle jag tro när vattnet svalnar av. Jag brukar få mycke få på en rapala med liknande gång så dessa blir nog assum. Så- hur gick det idag? Trögt som sagt men 4 öring i båt iaf (en med hem) Bäst gick den lilla vita längst ner i bild och den rödsilvriga. Den större lappian i pärlemoliknande färg gjorde jag misstaget att sätta nära blylodet på 10 meters djup och naturligtvis, NATURLIGTVIS! klippte en gäddjävel linan så den vobblern is no more i Johnnys fiskelåda. Blir så satans irri på dessa jävla timmerstockar till gäddhelveten. Dom har ju ökat i viken så innihelvete sen den förbannade fiskodlingen kom hit. Undras om man kan söka eubidrag till 10000 gäddryssor å lägga ut i vår å sanera bort skiten.Tvi fan vilka onödiga varelser!
Nåväl lappiavobblerna fick iaf väl godkänt i betyg även om det int blev nåt stordåd idag. Men med den täta ettriga gången måste dom bara funka senare i höst. Återkommer naturligtvis med rapporter! :)

Inga kommentarer: