torsdag 22 september 2016

Nytt bete att testa!

Idag när jag kom hem från kneget låg det som vanligt en kubik skitreklam nedanför brevinkastet på dörrn och som vanligt klev jag bara över skiten och traskade in. Men så skulle vi lite senare knalla på affärn och som vanligt tog jag återigen ett spänstigt skutt över nämnda skitreklam och ut i trappen ( till hissen då jag är en oerhört lat byfåne av värsta sort, höhö) då kärri... lilla päronknoppen utbrister- Vad är de här?!

Där under all skitreklam låg ett litet paket, väl inslaget i brun packtejp (vilket verkligen behövs då man numera skickar med postnordshelvete) med texten "fishing gear" på... Wiii! Jag tycker om när det dimper ner oväntade paket i brevinkastet! Speciellt om det står "fishing gear" eller typ "korv" på det :) Snabbt ändrades gå-på-affärn- planerna till slit-upp-paket-fort-som-fan istället.

Nämen?! Ur paketet ramlade 2 intressanta beten ut följt av ett brev.
Herr Rösth, betestillverkare, uppfinnare och allmänt geni, känd för sina mästerverk Top striker, har åter skapat ett bete som han nu vill ha hårdtestat. Och hårdtestat it shall be! Enligt nämnda grundare skall betena röra sig som typ en snurrlöja med olika gång. Farttolerans etc är inte utprovat än men det skall göras under kommande helg av undertecknad slashas och päronknoppen. Kul och intressant! Rapporter (ärliga!) kommer! :)

Inga kommentarer: