måndag 1 december 2008

Storfans dräpare?

Som jag tidigare nämde, anlände det häromsistens ett paket som rest ända från fjärran Borlänge hit.
Där bor en fiske-dude vid namn Micke.S med sin käresta Mia.
Eftersom Micke har för vana att INTE döda ihjäl mias blommor, och därmed slipper mörkrets eviga straff (på ikea tex) får han tid över till betydligt intressantare saker. Checka pluggarna jag fick av nämde dude!
Vilket enormt hantverk vill jag påstå!
Nog för att dom ser bra ut på korten, men ni skulle se dom i verkligheten! Fett nice asså, som en skejtarfjortis skulle ha uttryck det.
Bla använder han glittrigt presentpapper som han limmar på aluminiumfolie och sen limmar på pluggarna, för att få till glittrigt, nästan holografiskt utseende... Han limmar även på äkta öringskinn på vissa. Äkta handverk utan genvägar alltså!
Ja, som sagt, skåda alstren!


Klockren här på storsjön! Storfans död?
Guldaktig dräpare!
Den med öringskinn på,NICE!
Storsjöfärger

"Glitterfolie" ger fin effekt!
Syns dock dåligt på bild.Klockren på Storsjön! - Storfans död?

Ett "råämne" så jag kunde se plastkvaliten

Apexkopia, gjord av plaströr!
Han har verkligen ingen brist på fantasi, denne dude! :D


Pluggarna samt 2 plastprover

Jävlar vad lång vintern nu kommer att bli. Vill ju ut och testa dessa dräpare! :)

Än en gång: Stort Tack till Micke för grejorna!
Jag skickar ner lite mot-artilleri snart... ;)

15 kommentarer:

TEAM SVEDLUND sa...

Hur gör man för att få sånna paket ? Bara undrar , här är det bara bruna kuvert i lådan med mest 4 siffriga belopp :( utgifter utgifter
Ha de micke

Johnny Storfan sa...

Svedlund:
Jo till att börja med är man förbannat charmig å trevlig :D
Sen ska man ha lite tur också, något som jag brukar lida brist av annars ;)

Anonym sa...

Har du provkört dom i badkaret?

Anonym sa...

Lär ju du testa dom järnet i sommar då :) Du får väl skicka efter nå pirkar å sånt nudå så du har något nytt att testa i vinter :D


Tobias Gisselman IM3

Johnny Storfan sa...

Ogge:
Hehe, jag tänkte det men bad-gummiankan blev ju fan svartsjuk... HAHA!



Gisselman:
Tjena pojkvasker :D
Kul att du kika in!
Jo i sommar lär det ska testas minsann!:D
Vinterfisket är mera en terapi för att inte få nervsammanbrott tills islossningen :D

Kela sa...

Har lite frågor kring plasten, men det tar vi vid något bättre tillfälle. Har ju som du kanske minns nått projekt liggande :O

Johnny Storfan sa...

Kela:
Hell yes!
Jag kan ju komma upp på en balja lut nån dag framöver så tar jag med mig plastproverna åsså slår vi våra kloka(?)skallar ihop och skapar nått brutalhäftigt som ger en storfan varje trollingtur ;D

Anonym sa...

Tjena Johnny!
Du fick ju till bättre bilder än dom jag mejlade dig ju. Får väl hoppas det blir utdelning på dom till våren.Du var väl värd dom efter allehanda tips du skickat mig för att jag ska lyckas slå "Finland" i våra landskamper.
Nu får du se till att ta "Storfaaan" till våren:)
Vi Hörs /Micke.S

TEAM SVEDLUND sa...

Jag anar en komplott här , nån sorts packt eller kupp mot oss andra fiskare. Med all rätt! Nästa höst får vi ju ändå veta trixxen!
Plast typer hmm ?
Mvh /Nyfiken_avundsjuk

teamnappet.se sa...

Jo du Micke är helt sjukt duktig.
Den mannen skulle kunna försörja sig på sina alster.
Jag har gjort lite wobbler själv men det är häst längder ifån Mickes.

Anonym sa...

Jag måste nu skriva till Er alla att han var som ett barn när han öppnade brevet han fått. Jag fick dock stå där och försöka verka lite intresserad så han inte skulle bli allt för lessen.

Anonym sa...

Ja ni ska veta hur "tomtemor" har det här hemma i "tomteverksta´n"...
Det är krokar och fiskeprylar PRECIS överallt. Visst är han duktig att slöjda och greja, men jag är inte så intresserad, av att städa upp efter honom.
Tänk om han skulle öppna fiskeaffär här och sälja sina grejor. Då fick vi dricka kaffe hela dagarna. Sen är inte Micke någon affärsman, han är för snäll för det. Efter en månad satt vi som skeletten i filmen "Att angöra en brygga"I Mia fru till pluggtillverkaren

TEAM SVEDLUND sa...

Nu börjar det bli riktigt känsligt de här ! ;) Men annars då ?

Ha de bra alla pluggtillverkare och fruar å sambos

Micke

Johnny Storfan sa...

Micke.s
Övertygad att dessa blir storfans död :D
Jag håller på plocka ihop grejer för fulla segel till dig nu- Allt för att "vi" ska vinna nästa landskamp ;)


Svedlund:
Komplott å kupp är bara förnamnet:D
Nu ska de smidas planer medans järnet e varmt ;)
Du får väl kika förbi på en kopp lut nån dag så kanske...kaaaanske du får ta del av diverse experiment ;)


Team Nappet:
Instämmer! ett fruktansvärt jobb nerlagda i dessa storfanmördaralster :)
Skitfina!

Sarons ros:
Bah! VERKA intreserad?!?!
Klart du är intresserad kvinna! Du vet bara inte om det...än...hehe
Men när du sett mina fiskesaker länge nog. myyycke länge nog... vill du nog ha egna du med ;)
Å då ere ju liksom tur att jag redan skaffat dom då... Johnny- steget före! :D

Mia:
Hehe, se det som konst Mia! En krok på ett fönsterbräde KAN efter lite tolkning bli ett riktigt fint konst-alster HAHA!
Tyvärr lider nog även jag av det där "för snäll" syndromet... Har extremt svårt att sälja saker. Roligare att byta eller ge bort ;)
Men det funkar det med -tro mig- för jag ser allt annat ut än ett skelett :)Ett hundratal kilon för mycke för det HAHAHA!

Svedlund igen:
Hehe ja huga, nu är våra "sarons rosar" med i gamet så nu gäller det att sköta sina kort rätt... Annars lär det väl bli en tur till Ikea igen, HAHA!

Viktoria sa...

testar bara