lördag 29 november 2008

Straffet, förlåtandet och nya pluggar :D


Aldrig mer skall jag döda en blomma!
När Sarons ros kom hem och såg den svårt döda blomman sa hon ........ ........ .......?
Vafan? Tystnad? Jag öppnar försiktigt mitt ena öga som av skräck för brödkaveln slutit ihop sig... Jag ser nämda ros stå där med korsade armar och med ögonbrynen i ett skarpt V - format...
SUUUUUUUUUCK, väste hon på ett sätt som får blodet att isa sig...
ÅNEJ! MANSFÖRTRYCKETS SUCK!
Det omtalade suck-ljudet, som till och med skrämmer mans-älgar, mans-ekorre samt mans-hyenor, är värre än allt annat på denna jord... Översatt på utrikiska blir sucken översatt ungefär så här: JOHNNY-YOU ARE IN BIG TROUBLE, YOU PICE OF DIRTY SHIT! NOW WE MOST GO TO JÄVLA IKEA I SUNDSVALL...
Ja ni förstår själva vad straffet blev... EN HEL DAG PÅ IKEA OCH BIRSTA CITY!!!
Guuuuud va tråkigt!
Dessutom tog Sarons ros med sig en allierad kompis i form av Lena också... 2 mansförtryckare mot stackars mig... i en MASSA timmar!
8,30 avgick resan och 23,30 var vi hemma....
JAG SKA ALRDRIG DÖDA KÄRINGAS BLOMMOR MER!

Här ser ni en annan förtryckt man inne på Ikea.
Förmodligen hade han också dödat sin kärestas blomma...
Stackars sate..





Nåväl, eftersom jag är så otroligt brutalcharmig och trevlig, bjöd jag lilla Päronknoppen på Julbord i Persåsen ikväll.
Joooooodå, det funkade. Lilla Sarons ros smälte som en vår-is, och tindrade med ögonen igen och leendet bredde ut sig i plytet som en regnbåge efter ett åskoväder... ;)
Men någonstans där inne i de tindrande ögonen kunde jag läsa:
DÖDA ALDRIG MINA BLOMMOR IGEN, KARLSLUSK....



Ladies and gentlemen:
Hinner inte skriva mer nu.
I nästa blogginlägg kommer jag att visa 100% rent hantverk!!
Just det,- De hemgjorda pluggarna som rest från fjärran Borlänge, och hit till helig mark och undertecknads fiskelådor...
TACK BORLÄNGE-MICKE.S ! Förbannad fina!



Tills dess:
So long alla stackars blomdräpare därute! Johnny är med er i sina tankar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

ja till saken hör att det var ju jag som bokade bord. Du råkade ju bara få stå för notan på grund av den dödade blomman.
Tänk på den du nästa gång du mördar mina blommor...

Anonym sa...

Hehe, jag håller med teknikern, det där är oförlåtligt. Men jag skall ge dig ett tips. Jag har själv ingen saron ros men jag har min kära moder som envisades med att ha 2 stycken pelagonier på mitt rum. givetvis dog detta för jämnan och varje gång blev det gömma båda mig och brödkavel...
Då föreslog jag för min fader som är allierad med mig i denna fråga om att vi köpte nya blommor. Vi köpte då så kallade garderobsblommor, jag har haft 3 stycken på mitt rum i 2 års tid, aldrig vattnat dem men de lever ännu, kan du föreslå:P

Anonym sa...

Såg att svenskan i den där kommentaren inte var perfekt men jag snackar så mycket engelska idag så det blir lite mysko formuleringar ibland...You get the point....

Anonym sa...

Hu då, en dag på Ikea lät inget vidare.Om det varit Jula eller Biltema så hade det väl varit ok men då hade det ju inte varit nåt straff:)
Skönt att se att du lever.
Vi hörs /Micke.S

Kela sa...

Går det inte att övertyga din bättre hälft fördelarna med plast!
Plast är ju bra till nästan allt, och blommor är mig veterligen inget undantag ;)
Och samtidigt så med dig i huset så blir det ju ++ för både dig och rosen ;)
Nä!! du får allt prova att modernisera hemmet, om inte annat så för din egen hälsa.

/Kela som för länge sedan insåg plastens fördelar ;)

Anonym sa...

Lider fan med dig johnny ikea är fan ingen rolig plats... de finns ju inget vettigt där förutom lita schyssta sängar men mycket är de ju inte... Ja men som tur är så lever du än och är hemma i rörön:)
Ps är glad att du lever än:P

Johnny Storfan sa...

Saronsros:
Ska aldrig mörda en blomma mer *lova* 8med fingrarna i kors...haha!)

Gren:
Garderobsblommer... Ska lägga de på minne ;)

Micke.S
Ja huvva vilket trauma. Ikea strax före jul = Folkigt!!! Blääää!

Kela:

Haha! Jag ska föreslå plast till draken..ehum..Sarons ros... ;)


Nightdragon:
Tack för ditt stöd, pysen.
Jag är glad att du är glad att jag lever :D

Hanna sa...

men för i helvete du borde veta bättre, hur många ggr har du inte besökt ikea johnny, så farligt kan det ju inte vara, då hade inte blomstret dött, tror du trivs rätt bra å åka dit igentligen,de bara e käften å bakbena på dig nu eller vad e det du brukar säga. haha skämt å sido va rädd om tjejens växter å följ med henne dit även när du inte haft död på nå botaniska grejjer. Hoppas ni har re bra, so long å du hälsa å. Klart utropstecken