måndag 20 februari 2012

För tidig utlösning !

Eh...asså...menar ju förstås utlösare för tidigt på året...för inte skulle väl JAG...för tidigt?...neeej fan, inte jag inte- guds gåva till...Ehum nåja...;-)


Jag sitter alltså å tillverkar utlösare deluxe som även en blind höna (läs:kapten som vägrar bära glajjor ) kan se. Vilket jävla terapigöra! Gjort ett prov ex med ett fett bautaflöte på, dels som syns bra och dels som ska funka som flytväst åt utlösarna vid ett planerlinbrott så man har en chans att hitta dom. Prototyp 1,0 flyter utav bara helvete, å de är bra, MEN jag vete fan om jag inte ska investera i gul krympslang istället för den svarta vulktejpen... Borde ju synas ännu bättre då. Och kanske blanda lite olika färger på flötena kanske...? Hm....to be continue...


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

Benny sa...

Ser fint ut. Tips: Försök få karbinhaken att sitta fast på linan om du hajar vad jag menar.
Du kommer bli irriterad på att den "alltid" hänger i fel läge när du med en köldstel hand skall aptera den annars.
Jag har gjort en knut som kallas Lärkhuvud och dragit krympslangen så nära karbinhaken som möjligt innan krymp.
Lite superlim kan hjälpa.

Anonym sa...

Aha! Tack för tipset! Jag satt och funderade på hur jag skulle göra med just den saken...å nu vet jag! ;)

Ha de gott!

// JOhnny Storfan