söndag 16 juni 2013

Makalöst bra fiske inatt!

Åkte ut vid.15,30 igår och har kört hela natten på storsjön södra. Fisket jar varit stötvis bra under natten och hittills har jag 7 godkända i båt (några fick simma vidare) och mängder med mindre fisk. En skitgädda dömdes till döden genom trenne våldsbonk och ett knivstick. En jävla smitregnbåge har också kommit upp...fyfan.

Haraldsson fiskar också kung inatt med hittills 5 godkända i båt. Det är fanimej inte vanligt att fisket är så här bra här nere inte. Nåväl inga jättar har kommit upp men väl fin matfisk. Två st på 2,3 kg har jag och en 1,7 och 1,6. Dom ska in i vacuumpacken! Börjar bli lite mör nu. Fiskat i snart 12 timmar men jag tjurar nog på ett tag och inväntar solen och ser om de kommer igång igen. De jävliga är att löjorna börjar sina...:-(

Published with Blogger-droid v2.0.10

4 kommentarer:

Fredde sa...

Kul när det blir bra fiske mellanåt. Tror jag. Hoppas råka ut för det nån gång...

Anonym sa...

Inge problem me båt eller annat då *s*

Anonym sa...

Har du slutat fiska?

Med vänlig hälsning

Skåningen

Johnny Storfan sa...

Närå, varit ute på nå småsvängar men inget av värde att rapportera har de blivit. Varit upptagen med massa annat dessutom, såsom politikerkontakter mm ang fiskodlingar mm mm så jag har inte hunnit blogga :)
men imorrn går jag på 6 veckors semester å då börjar allvaret!! ;)