onsdag 4 september 2013

Top striker

Det damp in ett oväntat paket i brevlådan härom dan, märkt fishing gear. -Jag gillar när de dimper in oväntade paket märkt fishing gear! Mera sånt tack! :D

Snabbare än blixten och ivrigare än en alkis på bolaget, slet jag åt mig en jättesax och gick in å satt mig på kungatronen på skithuset. Normalt är det ju tråkig reklam man läser där när man kommit hem efter en hård knegardag men nu läll var de frågan om fiskegrejer och då blev de genast intressant!

Efter att hastigt konstaterat att de inte var en brevbomb (ruskade paketet utav helvete å de small inte) klippte jag varsamt upp paketet med storjävlasaxen och konstaterade de var från BrunfloAnders, mera känd som Team Eson. Nu vart de ännu mer intressant, för den duden är nog bland de mest uppfinningsrika människor jag vet! Har sett ömse fiskeskapelser genom tiderna som han tillverkat och, haha, de råder då ingen brist på fantasi iaf!

Nåväl, vad var de i paketet?
Jo, de var ett nytt  brutalbete som han har klurat ut och gjutit och målat. Han kallar det för top striker.  Det är i mina ögon som en blandning mellan snurrlöja och typ lite apexstuk där man kan trä linan olika för olika gång. Eson själv fick vid premiärprovfiske en stor öring samt en röding och tappa ett par och jag har även hört att de tagits öring på den av andra dudes.

Nu fick också Johnny Storfan äran att provfiska den alltså. Jag är rörd, hedrad och tårögd! Vilken ära att vara "den utvalda" , the choosen one...eller hur faen de stavas på utrikiska.
Skapelsen kommer att hårdtestas hela hösten och fart, och fångst dokumenteras grundligt och rapporteras. Detta bete tror jag stenhårt på!

TACK Eson!

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: