söndag 6 oktober 2013

Varför kämpar man ens emot...?

Finns det ett uns av en promilles chans att de ska jävlas så drabbar de ju mig. Det är en regel utan undantag. Varför kämpar jag emot egentligen? Tja...för att få en anledning att dricka starccchkvaror och glömma för en stund.

Då min Tmq pilot hållit på småjävlas sen installation, och vi har testat de mesta utan framgång, fick jag äntligen lämna tillbaka fanskapet och istället fick jag en jävla fin raymarine evolution 100 pilot som jag har installerat i veckan. Igår skulle jag lufta hydralstyrningen från helvetet en sista gång innan jag skulle ut och testa ny piloten.... Jahopp...de gick väl såklart åt storhelvete de också. De fanns alltså ett uns av promilles chans att de kunde gå snett och den chansen fick man ju som en bitchlap i nyllet... Gängorna på styrhuset vid luftskruven gick åt helvete...IGEN!

Titta på bilden så ser ni en luftskruv och en habrojävla speciallösning deluxe sedan förra gången.

Jodå, strax vid installation av denna styrning från helvetet gick första gängorna åt helvete. Och NEJ de var inte ett handhavandefel den gången heller, dvs jag drog inte för hårt eller gänga snett. Det som hände var att hela gängpaketet lossnade från godset rakt av.

Jag tyckte detta var en uppenbar garantisak, man måste väl kunna skruva upp en luftskruv med en minimal blocknyckel utan att skiten pajja. Generalagenten tyckte inte det och det blev en sjuhelvetes jävla process med hårda ord. Fanskapet gav sig inte utan- de var mitt fel, punkt slut! Detta sa han 50 mil bort UTAN att ens titta på skadan. Jag lessna tillsist och skruva av skiten och for till en mixterkuse här i byn och så borra vi helt enkelt upp hålet och gänga om och byggde en specialmojäng som funkat klockrent sen.

Nu var de dax igen alltså då den andra gängjäveln släppte igår... Har således skruvat av styrningen ikväll och på onsdag ska jag till mixtergubben och bygga om skiten.... Förhoppningsvis hinner jag få ihop skiten sen så jag går ut å testa min nya autopilot nästa helg.

Igår drack jag en rejäl balja sprit. De får man när de jävlas. Fast inte varje gång för då skulle man ju vara marinerad som bara helvete vid de här laget eftersom de jävlas JÄMT.

Nåväl, nya tag nya misslyckanden stundar! ;-)

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: