söndag 27 april 2014

Hellre en back i Hallen...

...än ett hack i ballen! Såere!

Ikväll for jag upp till Mattmar och hämtade min propeller som jag haft på lagning. Fick nys om en skicklig gubbe däruppe som lagar proppar. Han smider till propparna och balanserar sen upp dom. Han kan till och med fixa avslagna blad genom att svetsa/löda dit nytt. Han kunde även göra om proppellrar där proppen inte riktigt passade båten. Tex om inte båten varva ur riktigt. Skicklig dude! Kommer bild senare på min propp som jag råka köra in i en jävla betongsugga ala bryggankare i somras. Det blev inte så jättestor skada men tillräckligt för att ge vibrationer och att man såg att de blev en "extrabubbla" bakom motorn. 250 :- kostade det att laga min propp...snacka om billigt! Normalt för en jätteskadad tar han ca 500:- att laga. Härr ordföranden i våran båtklubb lämnade in sin propp efter att i storm fått motorstopp på sin 8-9 meters plåtbåt och spolats upp mot land där de var som ett jävla stenröse. i 7 timmar stod båten och slamra mot stenarna innan räddningtjänst och frivilliga lyckades dra loss den ut på frivatten igen. Den 7 timmars misshandlade proppen kunde gubben alltså laga... En bragt fanimej! #Applåder#

På vägen hem stannade jag till i hamnen i Hallen och drömde mig bort. Där går de sjösätta nu med vilja och våld enligt Karlsson som också kom ner. Förjävligt att vattenkraften ska få sänka sjön så innihelvete. Titta på hamnarna...man vill ju gråta blod god damnit! Dags att se över dom uråldriga vattendommarna tycker jag.... Ka-tvi! En spottloska de luxe ska dom ha i fejjset när dom sänker sjön så innihelvete tycker jag.
Nu är iaf sjön på gång rejält att stiga. Ji-hoo snart premiär. Nästa helg om inte förr SKA jag ut om jag så ska faea till Hallen och sjösätta med vilja och våld...

Inga kommentarer: