söndag 31 maj 2015

Trögt fiske med pissregn

Efter att ha avvaktat regnet från helvetet for jag ut på Storsjön mitt i dan nångång...för att genast mötas av mer regn. De där med regnkläder är ju jävulskt överskattat....ehrm... Näfyfan man ska lida! Bli dyngsur, kall, fjortisvrång och lida! Ja fyfan så ere! Det härdar! (ffffy fffan je frys så je skaka så je svettas)

Fisket började bra med en godkänd öring när jag satt 9e spöt och strax efter kom det upp en gränspuck...sen....gäsp...vart de dött utav bara helvete sånär som på två små ströfiskar. Å kallt! För de regna...å regna...å regna... Å jag hade inga regnkläder...för det är så jävla mysigt att va blöt å frysa... Det härdar! Nä jag e int bitter...men imorrn ska jag fanimej köpa ett regnställ...bara för att jag kan! Men jag tänk int använda det... Näädå, jag ska fanimej lida. Det stärker! (Brrr...nu ska jag fanimej göra kanonkulan in i duschen och tina upp)

Inga kommentarer: