måndag 26 september 2016

Uppdatering sen i Lördags

Revelj kl 05,00. Pumpade n' 300 armhävningar för att liksom komma igång... Nåja, kanske inte riktigt 300 då...och när jag tänker efter så blev det kanske mer...noll st...än något annat. Men nåja, jag TÄNKTE iaf på det.... :)

Kom ut i mörkret kl 6 och laddade upp några distans i sjön för att slippa döderändes syndromet. Redan under utlägg fick vi första fisken och sen höll det på hända saker i stort sett hela dagen förutom en liten period mitt i dan som blev lugnare. Det lustiga var att från morron tog dom på både grönt och vattenmelon men sen frampå dan blev dom helt selectiv på vattenmelonsfärgen och vi hade enbart huggen på den färgen!

Huggen ja... För våran del fastnade dom dåligt. Vi hade några bättre påslag men njä, dom klev av. Dagens panik var när jag satte mig på porta pottin längst bak i båten och jagade...ubåtar... :) När jag som bäst sitter där och bombar så KA-BLAANG! Ett sjusatans rigghugg. Jäävlarr va stressad jag blev!! Haha, snabbskita deluxe men jag hann inte...fisken klev av :)

Beträffande testet av det nya betet försökte jag ladda upp film men det sket sig. Men det kommer så smånningom. Betena gick kanonfint iaf men gav ingen fisk tyvärr. Nu kan det ju bero på att fisken blev selectiv som sagt och dessa beten hade fel färg. Man vet aldrig. Men helt klart ska dom testas vidare!

Inga kommentarer: