måndag 3 oktober 2016

Nya experiment


Skulle testa att lägga upp film från mobajlen direkt på min youtubekanal och se på fan, de funka visst...tror jag.
Filmen skildrar ett av sommarens experiment då jag kom över en näve umbrella rigs från ching-chong-land.

Projektet har visserligen gett fisk, men inte i den mängd och framför allt storlek som jag hade tänkt. Har testat både med gummijiggar och som här på filmen med kuusamo professorskedar (utan krokar) med en löja i salsahjälm bakom. Jag tänkte att detta kunde vara nåt att skicka ner på djupet och locka de tröga asen som står där och trycker men njä...har bara fått från 10 meter och upp. Men som sagt- inga mängder. Tilläggas skall iof att sjöjäveln varit som döast vid test men ändå- jag tror jag lägger detta också i lådan med redan misslyckade projekt. Möjligen att det får en sista chans i höstfisket...för...det ser ju onekligen fränt ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har en fantastisk blogg och är ett ordbajsande geni! Mvh/ Från en annan Ryds Camping ägare.