onsdag 26 november 2008

Jula

VILKEN JÄVLA FRÄN BUTIK!
I afton tog jag med min trogne följeslagare Sparris till stan igen för att spana in den nyöppnade Jula butiken uppe på Lillänge.
Eftersom Lillänge ligger strax utanför stan klarade vi oss från hyperventilation och allmän stadsångest denna gång :)
Jag åkte in för att köpa en vinteroverall...åkte hem utan... glömde naturligtvis bort det eftersom det fanns så mycke fräna maskiner och annat skit att titta på... * Starkt jobbat Johnny*
Jula är nog den fränaste butik som öppnats i stan i modern tid. Det finns ALLT skit man kan tänka sig, fast utom fiskesaker då.. eller..jo..fiskesaker finns ju också men i likhet med alla andra "lågpriskedjor" är ju utbudet att likna med en kommunal löning... nästan obefintlig alltså!
och det lilla som finns vill man ju bara vomera på..skitjävlagrejor...
Tänka sig att det alltid ska va så! Jämt å ständigt finns det bara "B" grejor i sortimentet. Man tycker ju fan att ibland är det ju snudd på lurendrejeri det som säljs... Spinnare som inte spinner... spön som pajjar efter typ 3 kast... 10 åriga fiskelinor som smäller av direkt... Fast...tja.. det är ju billigt förstås... :/
Nåväl, orka bry sig! Jag kommer då aldrig att handla dessa "B" saker.
DOCK stod jag och sneglade på mörttjofräsarna.... Mjärdarna alltså.... Men jag var stark, köpte ingen... Näpp! Jag ska bygga en egen! jajjamens! En "Johnny de lux, flera-hundra-sport, intercoolerturbotjaffs " med dubbla ingångar! Fångstgaranti ska det vara på skiten med!
Så står det skrivet - så ska de bli!
AMEN!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi vet ju alla hur det kommer bli om du ska bygga din egen mjärde. Du kommer slå dig själv i bakhuvudet med hammaren. spik kommer fastna i dina fötter bilen kommer på slantering på pungen ja osv.
Ne jag bara skojar me dig johnny det blir säkert jätte bra:) (men vi vill inte missta våran kära fikanisse så sätt på dig en hjälm när du ska bygga så du itne får hammarn i bakhuvudet:P) Lycka till:P Vi tror på dig johnny:)

Kela sa...

Är nog också inne på NightDragons linje här ;D
Ring hockeyklubben och hör om du får låna en helmundering när du ska till, inte för att jag tror att det går åt %¤¤"#¤ men för säkerhets skull ;)

Johnny Storfan sa...

Nightdragon och Kela:
Hahaha! Ja, frågan är om en hockeymundering räcker.. Skulle nog behöva polisens bombröjar kostym skulle jag tro... Jag utgår ju från det värsta som vanligt :)

Livets vardag sa...

HEHE,,, ja du käre kusin.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, mycke snack och lite verkstad,,, pratar av egen erfarenhet. Du och jag är ordnade på samma vis. Vi har så mycket ide'er men så lite tid att utföra dom på :)