lördag 7 mars 2015

Fiskedestination Berg

Idag sändes Fiskedestination med Broman på kanal 12 från mina hemmavatten. Man har gjort 4 avsnitt här i Bergs kommun (som nu storsatsar på fisketurism!) med allt från gäddfiske till öring och rödingtrolling, bäckmete och harrfiske etc i blandade miljöer.

Jag blev tillfrågad i somras av komunens fiskesamordnare om jag kunde vara med och guida men det var precis när jag drog iväg till havet och prejja fartyg så jag var tvungen att tacka nej.

I kvällens avsnitt som började på Storsjön  var man alltså i min hemmahamn ute i Hoverberg sen fiskade man i närområdet. Guide i filmen var självaste Haraldsson! Tyvärr fick dom minimalt med fisketid på sjön för dom var kraftigt försenade och dessutom hade dom ett ganska tajt schema med storsjöodjurscentra och middagar å grejer. Men ett öringbarn lyckades dom lura iaf.

Sen blev det rödingtrolling från Näkten och där gick det lute bättre. Man utgick från Sandnäset som måste vara ett av dom finaste platserna på moder jord. Skitfina bryggor och kanonramp!

I början av dagens avsnitt var det även ett repotage från Höglunda gård som ligger i Skanderåsen, rakt över sjön från båthamn sett. Dom bedriver typ vandrarhem och har mycket middagsevent, spa och dylikt. Jag har nu blivit tillfrågat att börja fiskeguida åt dom. Jag håller på kollar upp denna jääävla byråkratidjungel om vad som gäller för guidning etc och sen ska vi träffas och diskutera saken. Får väl se hur det blir. Kan väl va kul att guida nångång ibland men nja...annars trivs jag som bäst ensam i båten... Men men, vi får se :-)

Kul att det fiskesatsas från kommunens sida iaf!

Inga kommentarer: