onsdag 1 april 2015

Fiasko i fjällen

Idag var jag till fjälls med kneget vilket inte gjorde ont såhär i vårvädret. Mitt mission var att guida ett gäng ungdommar  på fiske i en liten pöl alldeles bredvid skidbacken där ett gäng andra kids åkte skidor mm. Pölen innehåller främst skitregnbåge och odlad dyngröding och en och annan öring (sällsynt dock)
Den gemensamma nämnaren för dagen var att alla skitfiskar höll sig undan våra spön trots att vi agnade med både snuskpowerbaits, åmer (maggott) och reeeker, såna man eeeter... Maneter? Näää...såna man eeeter...(taskigt stockholmarskämt, jag vet... ;-) )

Inte ett liv i tjärnhelvetet alltså men vad gör väl det en sån här dag. Sol, fiske, fjällvärld, varmt å en jävla massa hamburgare, och dessutom ha betalt för det - jag har haft de sämre!

Påsk stundar och naturligtvis skall jag fira att n' jesus vart uppsnickrad på korset genom att äta...ägg! Jodå...om jag äter tillräckligt mycket ägg...sååå...ja vafan då egentligen? Vad har ett surägg att göra med att n' jesus gick in i aftonsvalkan och dog ihjäl tills han återuppstod igen egentligen?!  Vem faen kom på det?

Vad sade jesus när han återuppstod? -Vilken jävla upptåndelse... :-D

Nä nu har jag lagt min blekfeta lekamen i sänghalmen och det är tajm att slå igen glåmgluggan och idka lite bjuti-sleep.

Glad påsk på er och glöm inte att käka ägg (!) och dricka en Jesu hämnd för den andliga sakens skull - Påskmust å brännvin.

På återseende!

Inga kommentarer: